Kaj so družabna omrežja?

Spletna družabna omrežja (ang. Social Media) so aplikacije, spletne storitve, platforme ali strani, ki gradijo in odražajo socialne mreže ali socialne odnose med ljudmi, ki imajo npr. skupne interese in aktivnosti.

Te spletne aplikacije posameznikom omogočajo:

  • ustvarjanje javnega ali delno javnega profila znotraj izbranega sistema,
  • iskanje drugih uporabnikov in povezovanje z njimi,
  • prikazovanje in deljenje seznamov uporabnikov in povezav znotraj sistema,
  • objave, deljenje in komentiranje različnih e-vsebin.

Strani spletnih socialnih omrežij omogočajo uporabnikom deljenje idej, aktivnosti, dogodkov in interesov znotraj svojih skupin in tudi širše. Omogočajo interakcijo na daljavo (npr. pošiljanje sporočil), ne glede na materialne, geografske in časovne omejitve. Glavna značilnost družabnih omrežij je možnost vzpostavljanja in ohranjanja stikov z ljudmi, ki jih drugače ne bi spoznali (npr. zaradi geografske oddaljenosti) ali se v živo z njimi ne bi nikoli več srečali.

Vrste družabnih omrežij

Družabna omrežja se med seboj razlikujejo predvsem glede na to, kakšnim uporabnikom so namenjena in katera je prevladujoča dejavnost, ki se na omrežju dogaja. Za večino družabnih omrežij velja, da spadajo v skupino tako imenovanih mobilnih omrežij, ki omogočajo dostop tudi na tako imenovanih pametnih telefonih ter tabličnih računalnikih. Tako ločimo več skupin družabnih omrežij:

  • profilsko usmerjena družabna omrežja so tista, pri katerih uporabniki na spletni strani objavljajo in hranijo informacije o svojih aktivnostih, interesih, željah, objavljajo fotografije, kratke filme, označijo, kaj jim je všeč in kaj ne …; pri nas je med najbolj uporabljenimi npr. Facebook, Google+.

  • vsebinska omrežja (vsebinske skupnosti) so specializirana na eno vsebino, na primer Flickr in Instagram omogočata objavo in deljenje slik, YouTube in Vimeo sta namenjena deljenju video posnetkov, last.fm pa ostalim uporabnikom pokaže, katero glasbo trenutno poslušamo … Mednje lahko štejemo tudi npr. Wikipedijo, ki z ustvarjenim računom omogoča ustvarjanje ter urejanje vsebin in hkrati (brez računa) porabo vsebin drugih uporabnikov.

  • večuporabniška virtualna okolja so neke vrste virtualne skupnosti, kot npr. Second Life in World of Warcraft, v kateri se povezujejo igralci, ki si ustvarijo svoje profile (npr. igralne junake), s katerimi individualno ali skupinsko tekmujejo.

  • mikroblog uporabnikom omogoča pisanje kratkih sporočil, objavljanje slik, spletnih povezav, video posnetkov in drugih digitalnih vsebin preko interneta. Njegova glavna značilnost je omejitev znakov, npr. pri nas najpogosteje uporabljani Twitter omogoča 140 znakov na sporočilo. Tudi pri mikrobloganju gre za večsmerno komunikacijo, pri kateri sporočevalec objavlja različne aktivnosti, mnenja, informacije – brez vnaprej določenega naslovnika, prejemnik pa lahko sledi izbranim avtorjem, komentira in posreduje njihove objave …

Povezave do opisov s primeri uporabe:
(Skupno 2.138 obiskov, današnjih obiskov 2)